ANDRÉ SOFF

OVER MIJ

klik voor LinkedIn profiel

 

‘Zonder ontwikkeling geen vooruitgang’

Na mijn studie Levensmiddelentechnologie in Wageningen ben ik gestart bij Honig als product- en procesontwikkelaar.

Via mijn interne opdrachtgever kon ik daarna op de afdeling marketing beginnen en mocht de producten die ik eerder had ontwikkeld op de markt introduceren.

Via de diverse NIMA marketing en SRM reclame cursussen bekwaamde ik mij verder in het marketingvak. Nadat ik viergranen pasta en een Italiaans assortiment met Tortellini en Lasagne had geïntroduceerd stapte ik over naar Mona.Daar volgde een reeks van succesvolle introducties van concepten zoals: Vifit, Fysiq, Goedemorgen en Optimel.

Ik werd verantwoordelijk voor de helft van het assortiment en behaalde NIMA-C: strategische marketing, ook volgde ik het TIAS-NIMBAS executive business programma. Daarna stapte ik over naar Consult Brand Strategy, een “hotshop” op het gebied van merken binnen het wereldwijde WPP netwerk. In de eerste jaren ontwikkelde ik de strategische communicatieplannen voor klanten van de Y&R groep zoals Amstel (drie vrienden) en KLM (de zwaan).

Vanaf 2004 werd ik als managing director verantwoordelijk voor deze strategische unit. Daar werkte ik voor meer dan 100 merken aan plannen op het gebied van positionering, planning en portfolio. De nadruk lag op merk- en business strategieën voor grote dienstverleners en retailers zoals KPN, KLM, NS, Kruidvat en HEMA.

Ik behaalde de erkenning als register marketeer, de hoogste marketingstatus die de ongeveer 100 meest ervaren strategisch marketeers in Nederland hebben.

Na de integratie van Consult met Y&R Amsterdam heb ik mij aangesloten bij Positioneringsgroep, specialisten op het gebied van Positionering en Portfolio vraagstukken. We zijn verbonden met Conclusion, een dertigtal zakelijke dienstverleners op het gebied van IT, HRM, organisatie en communicatie en zijn samen met Conclusion Communicaton Architects gevestigd in Vreeland.

Leave a Reply

/html]) !=